3 czerwca 2014

Sok z kwiatów czarnego bzu

Po bardzo długiej nieobecności postanowiłam wrócić do pisania bloga. Mam nadzieję, że uda mi się pozyskać nowych czytelników, a stałych odbiorców zachęcam do dalszego śledzenia moich poczynań :)
Bardzo się cieszę, że część z Was ze mną została, to mnie motywuje do dalszego działania.



Tymczasem powracam z przepisem na sok z kwiatów czarnego bzu. Co roku robiła go moja teściowa, zawsze się biernie przypatrywałam, tym razem postanowiliśmy z mężem zrobić go sami. 

Sok jest bardzo prosty w przygotowaniu i nie jest zbyt pracochłonny, wymaga tylko od nas trochę cierpliwości :)




Składniki:

- 5 l wody
- około 50 kwiatów bzu
- 5dag kwasku cytrynowego/ 5 cytryn
- 5kg cukru




Sposób wykonania:

Zagotowujemy 5 l wody, następnie odstawiamy do ostygnięcia. Kwiaty moczymy w wodzie i dodajemy kwasek cytrynowy, wszystko razem mieszamy. Odstawiamy na min. 12 godzin. Po tym czasie dodajemy cukier i wszystko dokładnie mieszamy. Odstawiamy na kolejne 12 godz, co jakiś czas mieszamy, aby cukier się dokładnie rozpuścił. Następnie odcedzamy kwiaty przez sito, rozlewamy gotowy sok do butelek, lub słoików i pasteryzujemy.



Smacznego! :)




Domowy Wyrób Jak ugasić pragnienie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz